Prezentacja multimedialna – sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorcy

Lipiec 25, 2009 at 10:41 am Dodaj komentarz

W komunikacji najważniejsze jest zrozumienie, ale nie będzie ono możliwe bez zaangażowania wszystkich stron tego procesu: zarówno nadawcy jak i odbiorcy przekazu.

Niezależnie od tego, czy jest to przekaz bezpośredni, czy też odbywa się za pośrednictwem mediów (telewizja, prasa, internet) konieczne jest wzbudzenie w słuchaczach zainteresowania, które wymusi aktywny odbiór informacji.

Jak taki efekt osiągnąć? Możliwości jest co najmniej kilka, przy czym jedna z nich wiąże się ze sposobem przekazywania informacji, polega on na wzbudzeniu zainteresowania odbiorcy przez połączenie ze sobą różnych, dynamicznych form przekazu: słowa mówionego i obrazu – statycznego bądź w formie animacji. Narzędziem łączącym wszystkie te elementy są prezentacje multimedialne.

Jako forma przekazu, umiejętnie stworzona prezentacja, jest odpowiednio nasycona dynamizmem. Pomaga to w zdobyciu uwagi odbiorcy, poza tym słowa zilustrowane przykładami przedstawianymi w formie obrazów łatwiej zapadają w pamięć i są zazwyczaj znacznie czytelniejsze i łatwiejsze do przyswojenia. Prezentacja multimedialna zmusza więc do aktywnego odbioru przekazywanych informacji.

Aktywny odbiór wiąże się natomiast z wywołaniem u słuchacza reakcji: aprobaty, polemiki lub odrzucenia. W marketingu taką reakcją będzie zainteresowanie towarem lub produktem i jego zakup (tzw. najbardziej pożądana reakcja).

W marketingu internetowym może to być skłonienie odbiorcy do odwiedzenia określonego serwisu czy strony www.

Reklamy

Entry filed under: Reklama i Marketing.

Jak przyciągnąć uwagę klienta?

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Pozycjonowanie słowem

Treść - najskuteczniejsze narzędzie marketingowe. Wpływa nie tylko na pozycję; treść informuje, promuje, zachęca i perswaduje.

Kontakt

Jeśli masz jakieś pytania - zapytaj :-) Potrzebujesz dobrego contentu na stronę? Szukasz kogoś do prowadzenia firmowego bloga? Dbasz o wizerunek i wybierasz pozycjonowanie przy pomocy dobrych jakościowo precli? Napisz do mnie Ania

%d blogerów lubi to: